Must Have w home office

Praca zdalna oferuje wiele możliwości zwiększenia efektywności, ale tylko w momencie, kiedy stworzone są odpowiednie warunki do pracy. Najważniejsze wyposażenie stanowiska pracy stanowią biurka i fotele. Dodatkowo ogromną rolę odgrywa odpowiednie oświetlenie, ścianki akustyczne (jeśli wymaga tego otoczenie) i oczywiście łącze internetowe.

Biurka dopasowane do potrzeb

Każdy pracownik dobrze czuje się w miejscu, które dostosowuje się do jego indywidualnych potrzeb.

Dlatego biurko musi spełniać kilka podstawowych warunków:

wielkość blatu musi być dostosowana do rodzaju wykonywanej pracy. Czy potrzebujemy tylko miejsce na laptop? Czy może pracujemy z dodatkowym monitorem i dużą ilością papierowych dokumentów?;

wysokość biurka dopasowana do wzrostu osoby pracującej (dobrze sprawdza się tu opcja regulacji mechanicznej. Wtedy ten sam mebel może służyć różnym domownikom, łatwo też go dostosować do wzrostu użytkownika);

➔ w idealnej sytuacji biurko powinno być wyposażone w elektryczną regulację wysokości, pozwalającą pracować w trybie siedząco-stojącym, (tutaj możesz przeczytać więcej);

prowadzenie okablowania – warto zwrócić uwagę na możliwość prowadzenia kabli w wygodnych kanałach kablowych, dzięki czemu panujemy nad ładem i estetyką miejsca do pracy.

Fotele ergonomiczne dostosowane do użytkownika

Fotel do pracy powinien dostosowywać się do ciała użytkownika i mieć możliwość regulacji wysokości. Dodatkowo powinien także zapewniać odpowiedni kąt i podparcie rąk przy biurku.

Na rynku istnieje wiele rozwiązań, ważne by kupując krzesło mieć świadomość jakie funkcje ma spełniać.

Wyposażenie dodatkowe

Wyposażenie domowego biura to nie tylko biurka i fotele. To także miejsce do przechowywania oraz ścianki lub parawany zapewniające lepszy komfort akustyczny i prywatność.