Must Have w home office
Praca zdalna oferuje wiele możliwości zwiększenia efektywności, ale tylko w momencie, kiedy stworzone są odpowiednie warunki do pracy. Najważniejsze wyposażenie stanowiska pracy stanowią biurka i fotele. Dodatkowo ogromną rolę odgrywa odpowiednie oświetlenie, ścianki akustyczne (jeśli wymaga tego otoczenie) i oczywiście łącze internetowe.
Biurka dopasowane do potrzeb
Każdy pracownik dobrze czuje się w miejscu, które dostosowuje się do jego indywidualnych potrzeb.
Dlatego biurko musi spełniać kilka podstawowych warunków:
➔ wielkość blatu musi być dostosowana do rodzaju wykonywanej pracy. Czy potrzebujemy tylko miejsce na laptop? Czy może pracujemy z dodatkowym monitorem i dużą ilością papierowych dokumentów?;
➔ wysokość biurka dopasowana do wzrostu osoby pracującej (dobrze sprawdza się tu opcja regulacji mechanicznej. Wtedy ten sam mebel może służyć różnym domownikom, łatwo też go dostosować do wzrostu użytkownika);
➔ w idealnej sytuacji biurko powinno być wyposażone w elektryczną regulację wysokości, pozwalającą pracować w trybie siedząco-stojącym, (tutaj możesz przeczytać więcej);
➔ prowadzenie okablowania – warto zwrócić uwagę na możliwość prowadzenia kabli w wygodnych kanałach kablowych, dzięki czemu panujemy nad ładem i estetyką miejsca do pracy.
Fotele ergonomiczne dostosowane do użytkownika
Fotel do pracy powinien dostosowywać się do ciała użytkownika i mieć możliwość regulacji wysokości. Dodatkowo powinien także zapewniać odpowiedni kąt i podparcie rąk przy biurku.
Na rynku istnieje wiele rozwiązań, ważne by kupując krzesło mieć świadomość jakie funkcje ma spełniać.
Wyposażenie dodatkowe
Wyposażenie domowego biura to nie tylko biurka i fotele. To także miejsce do przechowywania oraz ścianki lub parawany zapewniające lepszy komfort akustyczny i prywatność.